Intermittent Living®

Intermittent Living® gaat over de ervaring en het begrip over hoe wij een ‘oeroude’ leefstijl kunnen toepassen in ons moderne, jachtige leven, zodat we ons toch comfortabel en fit voelen.

Onze huidige manier van leven met ‘slechte’ voedingsgewoonten, veel zitten en stress zorgt er volgens de wetenschap voor dat ons immuunsysteem licht wordt geactiveerd.  Dit zorgt voor zogenaamde laaggradige ontstekingen. De gevolgen van deze laaggradige ontstekingen kunnen insulineresistentie, leptine resistentie, cortisol afgifte, activering van neurotransmitters etc. veroorzaken en/of activeren.  Deze aandoeningen zijn verantwoordelijk voor o.a. diabetes type 1, cardiovasculaire aandoeningen, metabool syndroom, auto – immuunziekten, fibromyalgie, chronische vermoeidheid, chronische pijn, problemen aan de luchtwegen, maagstoornissen, gynaecologische aandoeningen, neuro-degeneratieve ziekten en depressie.

Genetisch heeft ons lichaam nog geen antwoord op onze huidige manier van leven. Al tijdens 200.000 jaar ontwikkeling hebben we te maken met acute stressfactoren. Chronische stress heeft de overhand in onze maatschappij. En daar zijn we genetisch nog niet op aangepast.  Moderne ziekten krijgen – volgens de wetenschap – steeds meer de kans door het gemis aan oude stressfactoren. En dat terwijl deze oude stressfactoren het mogelijk maakten direct te reageren op veranderde omstandigheden. Dat maakt ons flexibel.

“Het zijn niet de sterkste of slimste individuen die overleven en fit zijn, maar de individuen die zich het best kunnen aanpassen aan omstandigheden en omgeving! Om te overleven moest onze soort zijn vindingrijkheid en uithoudingsvermogen regelmatig tot het uiterste benutten. In onze strijd met een onvoorspelbare natuur evolueerden we van sterke apen tot slimme mensen,” aldus Leo Pruimboom.

De Intermittent Living® week!

De Intermittent Living® week is ontworpen naar een wetenschappelijk concept en bevat een aantal intermitterende strategieën zoals:

  • Beweging
  • Intermittent Fasting
  • Intermittent drinking
  • Kortdurende extreme koude
  • Hypercapnia (ademhaling)
  • Hypoxia (ademhaling)
  • Ontspanning
  • Voeding
  • Warmte
  1. Doel:
    Herstel van flexibiliteit en fitheid: je neemt zelf weer de regie over je gezondheid.
  2. Voor wie?
    Mensen die op zoek zijn naar natuurlijke prikkels ter verbetering van gezondheid. Belangrijkste voorwaarde: als deelnemer moet je mobiel zijn!
  3. Wanneer?
    • Texel: vanwege het Coronavirus uitgesteld naar najaar 2020. Definitieve data volgt.
    • Afrika-Zambia: juni 2021
    • Informatie avonden (gratis): Geannuleerd wegens advies RIVM i.v.m. het corona virus. Den Bosch & Boxmeer. Nieuwe data volgen. Kijk in de agenda voor de data en tijden voor de webinars!
    • Midden/Noord Nederland vrijdag 19 juni, locatie wordt nog bekend gemaakt. Wil je naar een van onze informatie avonden komen? Graag even aanmelden via de website www.intermittentliving.nu
    • Overige locaties en diverse data in 2020/2021:
      • Texel
      • Spanje
      • Afrika- Zambia

De week is gebaseerd op de principes en volgens het protocol van dr. Leo Pruimboom, grondlegger van de klinische PNI en gepromoveerd op het universele gezondheidsconcept ‘Intermittent Living®’. Deze weken worden verzorgd door gecertificeerde Intermittent Living® Coaches.

Het Intermittent Living® Team Nederland:
Laura Sinnema: cPNI therapeut/BSR en TRE Therapeut/IL coach
Mathilde Kuijpers: Integraal arts cPNI/Arts voortplantingsgeneeskunde/IL coach
Marijke Brouwers: Psychodynamisch therapeut/IL coach

Kijk voor meer informatie ook op onze site www.intermittentliving.nu